Jak radzicie sobie z porzuconymi koszykami? Macie skuteczne strategie?
Jak radzicie sobie z porzuconymi koszykami? Macie skuteczne strategie?
ostatnio zauważyłem w statystykach, że dość dużo osób dodaje produkty do koszyka, ale nie finalizuje zakupu. Chciałbym coś z tym zrobić, ale nie wiem, od czego zacząć.
Zainstalowałem moduł do automatycznych maili – działa, ale mam wrażenie, że mógłby robić więcej. Myślę też o:
dodawaniu kuponu rabatowego do maila po porzuceniu koszyka (np. -5%)
przypomnieniu push (ale nie wiem, czy to ma sens w PrestaShop)
badaniu, na jakim etapie klienci rezygnują (koszyk? dostawa? płatność?)
Jakie macie doświadczenia z odzyskiwaniem porzuconych koszyków? Używacie jakichś konkretnych modułów? A może jakieś sztuczki UX na stronie działają lepiej niż automatyczne maile?
Zainstalowałem moduł do automatycznych maili – działa, ale mam wrażenie, że mógłby robić więcej. Myślę też o:
dodawaniu kuponu rabatowego do maila po porzuceniu koszyka (np. -5%)
przypomnieniu push (ale nie wiem, czy to ma sens w PrestaShop)
badaniu, na jakim etapie klienci rezygnują (koszyk? dostawa? płatność?)
Jakie macie doświadczenia z odzyskiwaniem porzuconych koszyków? Używacie jakichś konkretnych modułów? A może jakieś sztuczki UX na stronie działają lepiej niż automatyczne maile?
Re: Jak radzicie sobie z porzuconymi koszykami? Macie skuteczne strategie?
Mam bardzo dobre doświadczenia z odzyskiwaniem koszyków, ale dopiero wtedy, gdy zacząłem testować różne podejścia.
U mnie działa:
Mail po 1h od porzucenia, bez rabatu – tylko przypomnienie z miniaturką produktu.
Mail po 24h z kodem -5%, ale ważnym tylko przez 12h – działa psychologicznie.
Pop-up z informacją "Nie zapomnij o koszyku!" przy powrocie na stronę – z ciasteczkiem zapamiętującym produkty.
Moduł: "Abandoned Cart Reminder Pro" – kosztował, ale się zwraca.
Warto też zadbać o prostotę checkoutu – u mnie po uproszczeniu formularzy od razu mniej porzuconych koszyków.
U mnie działa:
Mail po 1h od porzucenia, bez rabatu – tylko przypomnienie z miniaturką produktu.
Mail po 24h z kodem -5%, ale ważnym tylko przez 12h – działa psychologicznie.
Pop-up z informacją "Nie zapomnij o koszyku!" przy powrocie na stronę – z ciasteczkiem zapamiętującym produkty.
Moduł: "Abandoned Cart Reminder Pro" – kosztował, ale się zwraca.
Warto też zadbać o prostotę checkoutu – u mnie po uproszczeniu formularzy od razu mniej porzuconych koszyków.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości